Escape Room the Game

Terug naar Escape Room the Game

Plaats een reactie op deze recensie

Recensie

Spannend en intensief!

Ik heb inmiddels een paar verschillende "escaperooms" van Escape Room the Game gespeeld, zowel het spel voor 2 personen als het spel voor meerdere personen. Ik vond het spel voor 2 personen vrij makkelijk te doen, we waren hier snel mee klaar. Maar dat is ook wel een kwestie van een beetje geluk hebben dat je net een hint ziet die je snel doorhebt natuurlijk. Met het spel voor meer personen waren we echt wel bijna een uur zoet. Je bent met dit spel een uur intensief aan het puzzelen, de chronodecoder maakt het extra spannend, je ziet de tijd wegtikken. Zenuwslopend! Wij hadden ook echt geen tijd voor een drankje of knabbeltje op tafel, zoals normaal met een spel op tafel. Erg geslaagd dus! In principe kan je dit spel maar 1 keer spelen, maar als je voorzichtig bent met de materialen en potlood gebruikt, is het prima nog een keer te gebruiken. Volgens mij kan je ook online materialen opnieuw uitprinten indien nodig. Zo kan het spel nog door anderen worden gespeeld, of natuurlijk kan je het zelf ook opnieuw spelen, als de puzzels weer wat weggezakt zijn in je geheugen. Dit vind ik wel een pluspunt. Wij hebben tot nu toe steeds met zijn drieën gespeeld, maar ik heb het gevoel dat het ook goed met twee personen kan. Je zit toch samen over een relatief klein papiertje gebogen, en soms is de tekst ook erg klein en priegelig. Het gebeurt al snel dat een van de groep het wat minder goed kan zien. Af en toe krijg je ook hints in dit spel, je kan ervoor kiezen deze niet te lezen, maar doe je dit wel dan bevestigen ze ofwel je op de goede weg zit, of ze wijzen je in de goede richting als je vast dreigt te lopen. Al met al geeft dit spel je een onverwacht authentieke escaperoom beleving, je vergeet echt een uur lang dat je gewoon thuis aan de eettafel zit.

Plaats hier je reactie

Ga verder

Klik hier om onjuiste gegevens van Escape Room the Game te melden